onsdag 16 januari 2008

Vår alldeles egna lilla Ernst


Att hata eller älska det är frågan, när det kommer till Ernst så är det inte lätt. Denna arma varelse som med sitt hånflin sätter skräck på det svenska folket samtidigt som hans kommentarer är helt fantastiska. Vem om inte ernst skulle utrycla sig på följande sätt: "Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst."
Mys-Ernst är nog Sveriges mysigaste TV-person och han har en hel del sköna kommentarer men själv tycker jag allt att denna lilla lurviga figuren döljer något, det skrämmer mig. Jag känner mig otrygg när jag ser honom på TV och allt han gör känns så tillgjort.
Vet man ens om denna människa är från våran planet, de citaten som han bubblar ut är iaf helt orealistiska och underbara.. Jag blir konfunderad, men till slut drar jag det långa strået och bestämmer för att jag hatar honom likt förbannat. Mys-Ernst må se mysig ut men egentligen så kommer han hoppa på dig och smeka dig varsamt med sina ludna små nakna fötter när du minst anar det, så passa dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha klockren analys av vår kära Ernst, mannen som man nästan måste hata, fast man egentligen inte riktigt vet varför man gör det.

rekonstruerad sa...

re:peter/fegis
Absolut.. denna Ernst är svergies svar på alien =)

Om mig

Mitt foto
Borås, Sweden
Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly, Laugh uncontrollably, And never regret anything that made you smile.

BLANDBAND