söndag 16 december 2007

Vackert



Vintern ses ofta som kall, mörk och tråkig. Men när jag ser på detta sterila och tråkiga, så tycker jag ändå att den har sin charm, sin skönhet. Men än så länge är det inte vackert direkt, jag skriker efter snön! Snö som är blöt, kallt, slaskigt och alldeles, alldeles underbart...
När snön ligger på marken så blir det som att värmen och ljuset från sommaren kommer tillbaka för en stund. Glädjen sprids i hela kroppen och minnena kommer tillbaka från den tiden då man fångade snöflingor på tungan och gjorde snöänglar... som man kanske fortfarande gör.
Vintern är något magiskt som vi måste ta vara på, den kommer inte att finns kvar så länge till, så som vi behandlar vår natur. Vi måste börja tänka på vad vi gör, märk ordet "vi". Om varje individ gör något, så är vi ändå på en bättre väg.
Hoppas nu att alla ska ta vara på den svenska vintern (om den kommer i år) för det tänker jag göra!

1 kommentar:

Anonym sa...

...och endast TOMTEN är vaken......

Om mig

Mitt foto
Borås, Sweden
Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly, Laugh uncontrollably, And never regret anything that made you smile.

BLANDBAND