onsdag 26 december 2007

Atonement

Filmer idag är skräp åtminstone 80%. Jag menar varför skall man se på ena filmen efter den andra som har exakt samma uppbyggnad och som inte ger en något tänkvärt efteråt. För att man ska få en förståelse så använder jag mig av cheeseburgar modellen. För vad är egentligen en cheeseburgare? Den smakar gott, är grymt onyttig, beroendeframkallande och efteråt så får man oftast lite ångest för att ha vräkt i sig något som egentligen är helt värdelöst. Samma saker gäller film! Gång på gång skapas det nya hollowoodfilmer som är gjorda för att man ska pumpa ut våra ynkliga själar på cash för någonting som håller på att förgöra den (bra filmvärlden). Det är synd att filmer som "scary movie" och "the fast and the furious" blir så hypade. Men visst det är inte fel att dessa filmer finns som riktar in sig på brudar, bilar och coola skådespelare. Det är ju inte helt fel, men det är synd för oss som föredrar de där godbitarna som är allt för få. Där man får det där lilla extra och kanske en och en annan tår eller som ger en något tankefullt.
Det är tur att vi filmälskare får lite tröst då och då, när man hittar en film som ger en allt de där som står på önskelistan och man sitter å riktigt ryser för att filmen är så underbart bra. Idag såg jag en sån film Atonement, den var mästerlig!

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Borås, Sweden
Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly, Laugh uncontrollably, And never regret anything that made you smile.

BLANDBAND