fredag 1 februari 2008

525600 minutes

Snön faller ner, min jacka blir helt vit.
Runt omkring mig går trötta människor efter en lång arbetsdag, jag ler och sjunger tyst för mig själv med i refrängen på Patrik Wolfs magic position.
Jag skrattar lite för mig själv och tänker på alla som hatar vintern medans jag själv dansar runt på gatorna an någon speciell anledning, hade nog bara en bra dag..
tyvärr så vänder vinden då bussen är 20 minuter sen. Stressen kommer sakta krypande då jag inser att jag kommer att bi sen till arbetet. Men det värmer lite när en fin tjej som kommer frysande och ställer sig bredvid en, tyvärr står jag där tyst som vanligt och säger ingenting, vad ska man säga då? Vilket snöigt väder? i och för sig det är väll inte så svårt är nog bara blyg.
Väl på jobbet så fastnade jag framför Fabbes film som var riktigt bra (även en tår eller två rann ner för min kind). Nu ligger jag här i farmors soffa och planerar livet eller rätare sagt resonerar över vad som kommer att hända med lilla mig i denna stora värld.Som vanligt drabbas jag av den där lilla osäkerheten, men det slutar alltid i ett leende för jag brukar till slut komma på att jag kommer nog få det ganska bra i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

How do you measure a year? In cups of coffee?

rekonstruerad sa...

OH.... coffee, my drug of choice:)

Om mig

Mitt foto
Borås, Sweden
Life is short, Break the rules, Forgive quickly, Kiss slowly, Love truly, Laugh uncontrollably, And never regret anything that made you smile.

BLANDBAND